تخریبچی نسل سومی
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 17 خرداد 1390برچسب:, توسط نسل سومی |

زندگي انسان‌هاي حكيم سراسر درس است فقط بايد با دقت در آن انديشيد تا به نكات حكمت آموز در رفتارهاي اين چنين انسان‌هايی پي‌برد. 

كلاس درس خارج فقه مقام معظم رهبري به اذعان همه حاضرين در آن از غناي فقهي و اصولي بسيار بالايي برخوردار است اما در كنار آن نكات قابل تأملي نيز در رفتار معظم له وجود دارد كه مي تواند الگوي رفتاري مناسبي براي همگان باشد. 

براي مثال هرگاه يكي از جلسات درس با شهادت ائمه عليهم السلام همزمان شود رهبر معظم انقلاب دقايقي زودتر درس را به پايان مي‌رسانند و يكي از روحانيون حاضر در كلاس را (كه البته توسط دفتر از قبل مشخص شده است) دعوت مي‌كنند تا ذكر مصيبتي كوتاهي نمايند. 

روز شهادت امام هادي(ع) (۱۶ خرداد) اين امر صورت نگرفت. امروز معظم‌له دقايقي زودتر مبحث را به پايان رسانده و بيان داشتند كه ما مطابق هميشه مي‌خواستيم ديروز كه شهادت امام هادي(ع) ذكر مصيبتي توسط يكي از آقايان داشته باشيم كه ميسر نشد ولي بنده علاقه دارم ذكر مصيبت را داشته باشيم لذا از عزيزي كه ديروز قرار بود بيايند درخواست مي‌كنيم امروز تشريف بياورند. 

اين مسأله نشان مي‌دهد معظم‌له به چه ميزان نسبت به برقراري مجالس عزاي اهل بيت اهتمام نشان مي‌دهند و در حالي كه حتي يك روز از شهادت امام هادي(ع) گذشته بود لكن در برابر آن امام همام احساس وظيفه كردند و به هر شكلي بود جلسه عزاي اهل بيت عصمت و طهارت را برگزار نمودند. اين در حالي است كه اولاً جلسه ايشان درسي است و ضرورتي بر اقامه عزا در آن وجود ندارد و ثانياً در شهادت امام هادي(ع) كمتر كسي نسبت به برگزاري جلسه عزاداري اهتمام مي‌ورزد كه اين حركت مقام معظم رهبري مي تواند درسي باشد براي همه پيروان ولايت كه در هر شرايطي نسبت به برقراري مجالس ذكر مصيبت اهل بيت اقدام نمايند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.